Resia var den första svenska resebyråkedjan som undertecknade ECPAT uppförandekod för researrangörer mot barnsexturism. Det innebär att Resia aktivt arbetar för att minska barnsexturism, bland annat genom att ställa krav på leverantörer, utbilda egen personal och informera resenärer. Att sprida information till kunder är en del av Resias samarbete med ECPAT. För att utbilda resenärer i hur de kan agera i frågor gällande barnsexhandel har Resia tagit fram kampanjsidan www.resia.se/agera.
Tävla om presentkort på Resia
På kampanjsidan www.resia.se/agera kan ni se en trailer om ECPATs dokumentärfilm När ingen ser och läsa information hur ni kan agera vid misstankar om barnsexturism. Där kan ni samtidigt tävla om presentkort hos Resia. 1a pris 10.000kr, 2a pris 5.000kr och 3e pris 2.500kr.
Tävlingen avslutad!
Jag rekommenderar verkligen er alla att gå in på hemsidan, ta del av denna viktiga information och samtidigt vara med i tävlingen!
One Response to ECPAT och Resia mot barnsexhandel
Marie 02/12/2013
Länken till tävlingen fungerar inte! 🙁