Tävla och vinn iPhone-batteriskal och reseladdare

Visst finns det tillfällen när man hade önskat att telefonen eller andra små tekniska apparater inte hade laddat ur så snabbt? Speciellt i semestertider då det kan vara svårt att komma åt elektrisk ström.

Nu kan du vinna två olika typer av laddare från GP Instant Power. Den ena går till iPhone 4 och sätts på som ett skal. Det ger dig 300 extra timmar standbytid eller 10 timmar extra taltid. Du kan alltid låta skalet sitta kvar på din iPhone medan den laddas med hjälp av din vanliga iPhone-kabel. Vi har tre stycken skal du kan vinna och värdet är 499:-.

Den andra laddaren är en ”reseladdare” som går till samtliga smartphones, iPad, mp3-spelare, gps eller vilken annan pryl som helst som kan laddas med USB. Det lilla formatet gör att du enkelt kan ta den med i väskan eller fickan. Det inbyggda batteriet är väldigt kraftfullt och ger dig upp till 18 timmar extra användningstid på dina prylar! Vi har tre laddare du kan vinna och värdet är 549:-.

För att tävla vill vi att du ska beskriva ett tillfälle när du behöver/hade behövt extra batteri till din telefon, mp3-spelare mm. Lämna ditt bidrag som en kommentar nedan samt vilken typ av laddare du vill vinna senast 15 augusti. Vinnarna meddelas personligen samt här i bloggen kort efter att tävlingen avslutats.

Tävlingen är avslutad!

Betygsätt inlägget:
Tävla och vinn iPhone-batteriskal och reseladdare
Kategori: Tävlingar
Taggar:

30 Responses to Tävla och vinn iPhone-batteriskal och reseladdare
  1. Marie Svara

När jag satt på en bussresa från Sverige till Italien och min telefon (med mp3spelare) laddat ur sig natten innan. (Vill vinna den som sätts på som ett skal).

2. Sara Svara

En nyladdad iPod där jag missat att helt låsa den vilket gjorde att jag råkat slå på den då jag lade ner något annat i väskan.
    Hela dagen på jobbet hade jag gått och irriterat mig på ett svagt bakgrundsljud och tänkte när fredagskvällen kom: nu kan jag i alla fall stänga ute resten av världen och lyssna på musik under den flera timmar långa resan, bara för att upptäcka att det var ca 10min kvar i batteritid. Klar besvikelse!

För att undvika liknande besvikelser vill jag gärna vinna reseladdaren som funkar till alla olika.

3. Linda Svara

Jag hör till skaran som väldigt ofta blir sittandes på ett stillastående tåg, buss som fastnar i bilolyckor och så vidare. Har man då dessutom en rastlös son med sig kan väntan bli otroligt lång, speciellt när batterierna till underhållningen tar slut. Har önskat mig många gånger reservbatterier eller dylikt.
    Så jag skulle verkligen vilja vinna reseladdaren.

4. Anja Lennartsson Svara

Hejsan!
    Med fyra barn och slut på batterier i deras mp3-spealre och 40 mil hem i bil. Vilken resa det blev, vill aldrig mer höra: hur långt är det kvar? Ska på semester i oktober igen och kommer definitivt ha fulladdade batterier… Tänk vad en Bamsesaga kan gör i öronen på barn..

Jag skulle gärna vilja vinna reseladdaren.

5. Gunilla Svara

När jag är iväg från barnen och upptäcker att telefonen nästan är urladdad. Då skulle jag vilja kunna ladda telefonen där jag är. Så jag både kan var nåbar för familjen samt utnyttja alla funktioner på telefonen.

• Gunilla Svara

Reseladdaren skulla jag vilja vinna.

• Hallin Svara

Gunilla: Vilken typ av laddare vill du vinna?

6. Veronica Samuelsson Svara

En gång när jag var i stugan med mina föräldar och bror fick vi strömavbrott pga. åska och oväder.
    Min mobil dog pga att jag inte kunnat ladda den, och då på kvällen blev min mor dålig och vi kunde inte ringa efter hjälp. Vilket resulterade i att vi fick använda sunt förnuft och hjälpa henne så gott vi kunde. Och som tur va, så slutade allt bra.

Så en ”reseladdare” skulle ha varit bra att ha en sån gång. Så den skulle jag vilja vinna :)

7. Åsa Svara

När jag åker långfärdsbuss eller bil långt så suger det när ipoden laddar ur!
    Jag vill vinna en reseladdare.

8. Gabriella Svara

Stod som ensam tjej mitt i Bologna utan telefon då batteriet dog. Skulle möta upp några vänner men fick inte tag på dem utan fick spendera några timmar framför en fotbollsmatch med några nyfunna italienska vänner på en bar tills mina vänner hittade mig flera timmar senare. Vi firade reunionen med pizza!

Jag vill gärna vinna en reseladdare, Tack!

9. Iren Svara

När min dotter stod på Malmö station och tåget var inställt och hon glömt att ladda batteriet. De var de hemskaste ögon blick i mitt liv.Till slut fick hon låna en telefon av en snäll tant och kunde tala om att det skulle dröja 8 timmar innan hon skulle komma hem.Bra 14 år gamal.

10. Iren Svara

Glömde att vi gärna vinner en reseladdare.

11. Micke Ason Svara

Ringde min fru och tala om att jag åkte från jobbet. Det var 20 minus och massor av snö. När jag kom halv vägs var de en tjej som kört i diket och jag hjälpte henne och skulle ringa min fru och tala om att jag skulle bli sen. men telefonen var sten död. Hon blev jätte orolig men kunde inte ge sig i väg och leta , för hon hade ingen bil. Gissa om jag fick skäll när jag kom hem.
    Reseladdare skulle passa mig.

12. lars åke Svara

När jag ringde min dotter och skulle berätta en sak som hänt,vi pratade om allt möjligt och när jag kom till det viktiga, då tog batteriet slut!!!!!

Reseladdare tack!

13. Gunvor Karlsson Svara

Har just köpt en Iphone4 och är inte van att ladda telefonen så ofta eftersom min gamla GSM telefon inte drog så mycke ström. En sådant skal-laddare skulle passa mig.

14. Aniika Svara

Hej! Min man var på golfresa i ganska nära anslutning till jag skulle ha barn. En dag innan planet hem skulle gå fick vulkanen på Island utbrott, och han satt strandad i Malaga.

Med en lagom dos gravidhormoner var jag supernervös och ville veta allt som hände, ändrade reseplaner, ombokade flyg osv. Makens mobilbatterier blev snabbt urladdade av alla telefonsamtal hem till den stirriga frugan och oj vad jag önskar att vi hade införskaffat en reseladdare innan han åkte! (slutet gott, allting gott; min man hittade en plats på en buss, 4 dygn försenad kom han till slut hem, bebisen kom ett par veckor senare! :)

(Reseladdare.)

15. Peter Svara

När man är ute på en större skogsvandring så skulle det vara skönt att slippa stänga av telefonen då man gärna vill hålla kontakt med anhöriga under dessa dagar om något skulle hända ute i skog och mark. Jag använder mig av en HTC och den funkar perfekt förutom att batteriet tar slut lite för fort. Då skulle det passa perfekt att ha med sig en reseladdare så man kan vara ute mer än 1 dag i taget utan att slippa leta upp ett el-uttag.

16. jenn Svara

Jag andvänder min telefon till att lyssna pa musik fram och tillabka mellan jobb, skola och dagis pa min cyckel! Problemet är ju alltid att batteriet inte räcker till! Detta skulle vara perfekt!
    Jag skulle vilja ha den som sätts pa som ett skal!

17. Martin Bexell Svara

Att vara på sjön är ju fantastiskt trevligt, men allt för ofta har jag tyvärr upptäckt att batterierna i telefonen är slut när jag och min sambo är ute. Normalt sätt är det ju inget problem då det bara är att åka in till land men en gång var vi ute och fick problem med motorn och då hade batterierna tagit slut. Det hade då varit trevligt att se till att man kunde ladda betterierna så vi kunder ringa för hjälp. Historien slutade med att vi lyckades driva in till land, efter ett par timmar, och fick då låna en telefon så vi kunde ringa efter hjälp.

Jag vinner gärna reseladdaren.

18. Annelie Svara

Vi är en familj med två barn och en båt på tjörn. En go elvaåring som gillar att läsa och har lätt för att underhålla sig själv. Sen har vi den härliga tonåringen som alltid älskat att vara på havet men som har upptäckt facebook. Med en vecka ute till havs på olika öar hinner såklart både datorer och ipaden laddas ur vilket innebär en del knorr när han inte kan snacka med kompisarna och hålla sig uppdaterad….En batteriladdare till ipaden hade varit fantastiskt då vi kommer allt närmare att han inte kommer att följa med så länge till i båten. Det hade helt klart underlättat:)

19. Ann-Sofie Svara

I våras skulle jag och min sambo äntligen åka iväg till USA på en kombinerad semester/släktbesök-resa som vi länge sett fram emot. Oturligt nog lyckades detta precis sammanfalla med utbrottet för Grimsvötn och 36 timmar innan avresa satt vi nervöst och diskuterade om vi kunde boka om eller ta en alternativ väg. Vi avvaktade eftersom röken rörde sig mot Grönland snarare än Sverige, men 12 timmar senare hade röken vänt väg och norska flygplatser stängdes.

Vi tog då snabbt beslutet att hoppa på en buss ner till Frankfurt med hopp om att vi kunde hinna till vårt anslutningsflyg där. Vi rusade hem från våra arbetsplatser och packade väskorna på 15 minuter, beställde en taxi som tog oss till busshållplatsen och beställde bussbiljetter i taxin. Vi kom med bussen, men dessvärre gick det bara att köpa biljetter ner till Köpenhamn, så från den första bussen fick vi ringa till nästa buss och boka nya biljetter osv. Vi var även tvungna att ringa flygbolaget och boka om biljetterna och det var på håret att de inte avbokade hela vår resa.

Självfallet går det åt väldigt mycket batteri under en sådan här situation och en reseladdare hade varit toppen att ha haft till vår dator, telefon och ipad.

Hur det gick? Jo, efter 20 timmars bussresa ankom vi till flygplatsen i Frankfurt och upptäckte att vårt flyg från Göteborg var ett av de 10 inställda. Då kändes träsmaken helt klart lite lättare. :)

20. Anneli Svara

När det var stormen Per och elen var borta och telefonledningen till den fasta telefonen var av, så var mobilen väldigt viktig men jag kunde bara ha på den korta stunder för att spara batteriet, men självklart laddade den ur långt innan fasta telefonen var hel igen, då hade det varit bra med en smart reseladdare.
    vill gärna vinna reseladdaren till smartphone!

21. Inger Borg Svara

Ja jag hade behövt en extra när jag på semstern var inne på en toa och batteriet hade laddat ur på min telefon. Gubben var inne i en affär. Det fanns inget toapapper.. Ha Ha nu skrattar jag åt detta men då var det då inte lika roligt.

• Hallin Svara

Inger:
      Vilken typ av laddare vill du vinna?

• Inger Borg Svara

Vinner jag så är jag lika glad för vilken som.

Kram

Jag bryr mig inte om viken av laddarna jag vinner går bra med vilken som helst.

22. Lena Andersson Svara

Jag låt yngsta sonen spela på min iphone när han glömt sin mobil hemma. Vi var på väg till vänner som hyrt hus på Österlen, jag hade laddat ner vägbeskrivningen i kart/gps appen till min iphone. Helt plötsligt säger sonen ”oj! nu tog batteriet slut” så det blev en utmaning att ta sig fram till rätt hus. Som tur var har jag ett bra minne för telefonnummer och hittade en affär där jag kunde ringa mina vänner :)

Vill gärna vinna reseladdaren så att alla i familjen kan ha nytta av den.
    Lena

23. Lillan Svara

Än så länge har det inte hänt, men peppar, peppar, ta i trä. När man talar om trollen kommer det att hända. Därför vill jag förekomma ett avbrott med den smarta USB reseladdaren.
    Hjälp mig överlista elektronikens under.

24. Nathalie Svara

Hej! jag har en iphone 4 och jag spelar rätt så mycket om dagen och inte nog med det jag smsar och ringer liksom 20 gånger när jag kommer hem så har jag 10 batteri och då kan jag inte ringa mina kompisar och det skulle vara en ära och få ett sånt skal:)

25. Nathalie Svara

och isåfall skulle min mamma få den i julklapp

Kommentera

Din email-adress kommer inte att publiceras. Var snäll och fyll i namn, email och en kommentar.